Kadra Ciekawe strony
  zaloguj  
Loading...

Szkoła Podstawowa Nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi

im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

w Tomaszowie Lubelskim

Aktualności
Strona główna
Informacje i ogłoszenia
Nasze osiągnięcia
Historia szkoły
    Tradycje szkoły
Plan lekcji
Galeria zdjęć


Odwiedzin



12 KATEGORII REAKCJI DOROSŁYCH (blokad komunikacyjnych)

  12 KATEGORII REAKCJI DOROSŁYCH (blokad komunikacyjnych)

wg GORDONA,

które prowadzą do zaburzeń w zachowaniu dziecka

  

1.     Rozkazywanie, wydawanie poleceń

Jest mi obojętne co robią inni, ty musisz sprzątać i pomagać w domu.

Nie rozmawiaj z rodzicami w ten sposób! Marsz do swojego pokoju!

2.     Przestrzeganie, upominanie, udzielanie reprymendy

wyliczanie konsekwencji, które dziecko poniesie, jeśli czegoś nie zrobi lub zrobi:

Jeszcze jedna taka odzywka, a wyrzucę cię z pokoju!

Jeśli tego nie zrobisz, pożałujesz, będziesz mieć za swoje!

3.     Robienie wyrzutów, wywyższanie się, moralizowanie

Nie powinieneś zachowywać się w ten sposób.

Powinieneś okazywać szacunek starszym.

Musisz zrozumieć, że nie mamy pieniędzy na nowe adidasy.

4.     Udzielanie rad, podsuwanie gotowych rozwiązań

dawanie dziecku gotowych propozycji rozwiązania jego problemu

Czy nie było by lepiej gdybyś powiedział to w inny sposób.

Spróbuj znaleźć coś co cię zainteresuje w szkole.

5.     Pouczanie, przytaczanie logicznej argumentacji

próba wpływania na dziecko poprzez fakty, kontra-argumentami, logiką, informacjami lub własnymi opiniami:

Kiedy dzieci nauczą się, że nie mają w domu żadnych obowiązków, później wyrastają na nieodpowiedzialnych ludzi.

6.     Oskarżanie, krytykowanie dziecka

Nie myślisz logicznie.

Powinieneś się wstydzić.

7.     Zgadzanie się

Zgadzam się z tobą. Masz całkowitą rację. Rozumiem cię.

8.     Wyśmiewanie, zawstydzanie dziecka

wywoływanie u dziecka poczucia, że jest niedojrzałe, że zachowuje się głupio:

Jesteś zwykłym, rozpieszczonym dzieciakiem!

Posłuchajcie tylko tego mądrali.

Już dobrze dziecinko.

9.     Interpretowanie,  analizowanie, stawianie diagnozy

mówienie dziecku jakimi motywami się kierowało w swoim postępowaniu, analizowanie tego co powiedziało, sugerowanie, że powinno to jeszcze raz przemyśleć, wysuwanie diagnozy:

Nawet sam nie wierzysz w to co mówisz.

Masz takie poczucie, bo myślisz tylko o sobie.

Jesteś przewrażliwiony!

10.                       Uspokajanie, pocieszanie

próba wyjaśnienia dziecku przemijania emocji, postawa współczująca:

Zobaczysz jutro poczujesz się inaczej, wszystko to przeminie.

Ja też się kiedyś tak czułam, też to przeżyłam.

11.                       Testowanie, egzaminowanie dziecka, wypytywanie

próba odkrycia powodów, motywów postępowania dziecka, szukanie dodatkowych informacji pomocnych w rozwiązaniu problemu:

Dlaczego właśnie teraz ci na tym zależy?

Z jakimi kolegami rozmawiałeś o pomaganiu w domu?

Kto ci takich rzeczy nakładł do głowy?

12.                       Odwracanie uwagi dziecka od problemu, zagłuszanie, wyparcie

próba odciągnięcia dziecka od jego problemów, własna postawa obronna dorosłych:

Po prostu już więcej nie myśl o tym.

Proszę cię, przy stole nie będziemy więcej poruszać tego tematu.

Porozmawiajmy lepiej o czymś przyjemniejszym.

No a co z tym pomysłem o wyjeździe…

-pobierz plik


Zobacz też:

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY RODZICÓW

GODZINY PRACY PEDAGOGA

Pedagog szkolny



Galeria zdjęć
Szachy
Klasy I - III
Nasze sukcesy
Sport
Więcej sportu
Matematyka
Język angielski
Biblioteka
Świetlica
Pedagog szkolny
Samorząd Uczniowski
Religia



Jesteś tutaj:   START » Pedagog szkolny




Szkoła Podstawowa Nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi
im. Marszałka Józefa Piłsudskiego


ul. Żołnierzy Września 1
22-600 Tomaszów Lubelski

tel. 846 644 454, 846 644 455, 846 643 564
fax 846 644 455
sp2tomaszow@poczta.onet.pl opiekun str. dymroz@poczta.onet.pl

Nasz patron
Rozkład zajęc

TL24.pl - Szybka strona internetowa w 5 minut !